فهرست منابع فارسی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توکلی شاندیز، ابوالفضل؛ اسلامی اردکانی، سید حسن، و فاضلی، احمد (1395)، مهم ترین رویکردها به تعریف روایت و عناصر آن با نگاهی میان رشته ای، نقد ادبی، زمستان، سال 9، شماره 36، صص 41-71.
صافی پیرلوجه، حسین؛ فیاضی، مریم سادات (1387)، نگاهی گذرا به پیشینۀ نظریه های روایت، نقد ادبی، تابستان، سال 1، شماره 2، صص 541-071.
قهرمانی، محمدباقر؛ محمودی بختیاری، بهروز، و محبی، پرستو (۱۳۹۵)، شکل گیری نمایش ایرانی از جهانی دایجتیک، نشریه هنرهاى زیبا - هنرهاى نمایشى و موسیقى، پاییز، سال 21، شماره 2، صص 51-42.
میرزایی پرکلی، جعفر؛ محمدی کشکولی، سیما (1396)، خوانش روایت های تصویری: درآمدی بر زیبایی شناسی نلسون گودمن، مجله جهانی رسانه، بهار و تابستان، سال12، شماره 1، صص 021-831.
نلسون، رابرت؛ شیف، ریچارد (1996)، مفاهیم بنیادین تاریخ هنر، ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، مینوی خرد، تهران.
هاید ماینر، ورنر (2001)، تاریخ تاریخ هنر (سیری در تاریخ تکوین نظریۀ هنر)، ترجمه مسعود قاسمیان، سمت، تهران.
یان، مانفرد (1397)، روایت شناسی: مبانی نظریۀ روایت، ترجمۀ محمد راغب، ققنوس، تهران.
یعقوبی، رؤیا (1391)، روایت شناسی و تفاوت میان داستان و گفتمان براساس نظریات ژرار ژنت، پژوهش نامۀ فرهنگ و ادب، بهار و تابستان، سال 8، شمارۀ 13، صص 982-113.
فهرست منابع لاتین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Bal, M. (1997), Narratology: Introduction to the Theory of Narrative, 2nd Ed, Toronto: University of Toronto Press.
Chatman, Seymour (1981), What Novels Can Do That Films Can’t (and Vice Versa), In: On Narrative , W. J. Thomas Mitchell (Ed.), Chicago: University of Chicago Press.
Fludernik, M. (2009), An Introduction to Narratology, London & New York: Routledge.
Greens tein, Jack M. (1992), Mantegna and Painting as His torical Narrative, Chicago and London, The University of Chicago Press.
Horvath, Gyongyver. (2010), From Sequence to Scenario, The His toriography and Theory of Visual Narration. Published Doctoral dissertation. University of Eas t Anglia School of World Art S tudies and Museology.
Horvath, Gyongyver. (2016), A Passion for Order: Classifications for Narrative Imagery in Art His tory and Beyond. VISUAL PAS t a Journal for the S tudy of Pas t Visual Cultures, Vol: 3, No. 1, pp. 247-278.
Kemp, Wolfgang. (1998), The Narratives Of Gothic S tained Glass. Cambridge University Press.
Le Poidevin, Robin. (1997), Time and the S tatic Image. Philosophy.Vol: 72, No. 280, pp. 175-188.
Rampley, Matthew. (2012), Bildwissenschaft: Theories Of The Image In German-Language Scholarship . Art His tory and Visual S tudies in Europe: Transnational Discourses and National Frameworks. Brill’s S tudies on Art, Art His tory, and Intellectual His tory.Vol: 212, No. 4, pp. 119-134.
Schaeffer, Jean-Mari. (2001), Narration visuelle et interpretation. In: Temps, Narration & Image Fixe. Time, Narrative and the Fixed Image .Jan Baetens /Mireille Ribière (Eds.), Ams terdam: Brill Rodopi, Bilingual edition.
Souriau, Etienn. (1949), Time in the Plas tic Arts. Journal of Aes thetics and Art Criticism. Vol: 7, pp. 294-307.
S teiner, Wendy. (2004), “Pictorial Narrativity”. In: Marie-Laure Ryan et al(Eds.), Narrative across Media: The Languages of S torytelling. University of Nebraska Press, pp. 145-177.
Speidel, Klaus. (2017), How single pictures tell s tories. In: Katarzyna Kaczmarczyk (Ed.), Narratologia transmedia lna. Wyzwania, teorie, praktyki [Transmedial Narratology. Challenges, Theories, Practices], Universitas, Krakow, 1-87.
Whatling, S tuart. (2010), Narrative art in northern Europe, c.1140-1300: A narratological reappraisal,
Published Doctoral dissertation. The Courtauld Ins titute of Art, University of London.
Wolf, Werner. (2003), Narrative and Narrativity: A Narratological Reconceptualization and Its Applicability to the Visual Arts, Word & Image, Vol: 19, pp. 180-197.