منابع فارسی
آریان پور،ا .ح(1380)، جامعه شناسی هنر، چاپ چهارم، انتشارات گستره، تهران.
آستن،آلن و جرج ساونا(1388)، نشانه شناسی متن و اجرای تئاتر،ترجمه داود زینلو،چ2،انتشارات سوره مهر،تهران.
ایهام پوپ،آرتور(1380)، شاهکارهای هنر ایران، اقتباس و نگارش پرویز ناتل خانلری، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی،تهران.
افشار، آرزو(1388)، درآمدی بر رقص و حرکت، انتشارات افراز، تهران.
اکو،امبرتو(1387)، نشانه شناسی،ترجمه پیروز ایزدی،نشر ثالث،تهران.
بایار، ژان پیر(1376)، رمزپردازی آتش، ترجمه جلال ستاری، نشر مرکز، تهران.
باشگوز (ایهان)(1358)، «مراسم تمنای باران و باران سازی درایران»،فصلنامه کتاب جمعه،تهران. شماره 18، صص 114 - 125، شماره 19: صص 113-141، و شماره 20: صص113 - 119.
برزین،پروین(2536ش.)،«مفاهیم نقوش بر سفال دوران پیش ازتاریخ»،مجله هنر و مردم،انتشارات وزارت فرهنگ و هنر،شماره صد و هشتاد و چهارم و صد و هشتاد و پنجم،تهران.صص109-103.
بهار، مهرداد (1390)، ادیان آسیایی،چاپ نهم،نشر چشمه،تهران.
...................... (1375؛1386)،پژوهشی در اساطیر ایران،آگاه،تهران.
بهنام،عیسی(1351)، «نخستین جامعه های انسانی در سرزمین ایران»، مجله هنر و مردم، انتشارات وزارت فرهنگ و هنر، شماره صد و شانزدهم، تهران. صص 7-2.
بورشه، ت. و دیگران(1377)، زبان شناسی و ادبیات تاریخچه چند اصطلاح، به کوشش کورش صفوی،انتشارات هرمس تهران.
دورانت،ویل(1340)،تاریخ تمدن؛مغرب زمین:مهد تمدن غرب یونان،ج2،ترجمه ا.آریان پور و دیگران، انتشارات اقبال با همکاری موسسه فرانکلین، نیویورک ـ تهران.
................(1343)، تاریخ تمدن؛ مشرق زمین: گاهواره تمدن، ج1، چ2، ترجمه احمد آرام، انتشارات اقبال با همکاری موسسه فرانکلین، نیویورک ـ تهران.
ذکاء،یحیی(1342) «رقص در ایران– پیش از تاریخ»، مجله موسیقی، دوره سوم- شماره 80-79، انتشارات هنرهای زیبای کشور،تهران. صص 59-43.
....................(1343)، «تاریخ رقص در ایران»، مجله هنر و مردم،انتشارات وزارت فرهنگ و هنر، شماره 25.تهران.صص 18-9.
.....................(2537ش.الف)، «تاریخ رقص در ایران»،مجله هنر و مردم،سال شانزدهم-شماره صد و هشتاد و هشتم،انتشارات وزارت فرهنگ و هنر ، تهران. صص 12-2.
...................(2537ش.ب)، «تاریخ رقص در ایران»، مجله هنر و مردم، انتشارات وزارت فرهنگ و هنر، تیر و مردادماه، شماره 190-189،تهران. صص 8-2.
راوندی،مرتضی(1357)، تاریخ اجتماعی ایران،جلد اوّل: تاریخ اجتماعی ایران و کهن ترین ملل باستانی از آغاز تا اسلام،چ پنجم،انتشارات امیرکبیر،تهران.
سجودی،فرزان(1382)،نشانه شناسی کاربردی،نشر قصه،تهران.
................... (1388)،نشانه شناسی:نظریه و عمل،نشر علم،تهران
........................(1390)،نشانه شناسی کاربردی،چ2،نشر علم،تهران.
................و علی عباسی(1385)،مجموعه مقالات هم اندیشی ها(5) مقالات دومین هم اندیشی نشانه شناسی هنر،به کوشش حمیدرضا شعیری،فرهنگستان هنر،تهران.
شیبانی،منوچهر(1342)،«هنرهای بدوی»،مجله موسیقی،انتشارات هنرهای زیبای کشور،دوره سوّم، تیرماه،شماره 78، تهران. صص 9-1.
صفوی،فرخ(1339)، «رقص در جامعه ما»، نشریه ایران آباد، شماره9.صص 35-12.
صفوی،کورش و دیگران(1383)، مجموعه مقالات هم اندیشی ها(1)، مقالات اولین هم اندیشی نشانه شناسی هنر،به کوشش فرزان سجودی،فرهنگستان هنر،تهران.
ضمیران،محمد(1379)،گذر از جهان اسطوره به فلسفه،هرمس،تهران.
علیزادهمحمّدی،علیاکبر (1383)، رویکردهایی به نظریه اجرا (مقالاتی در باب هنر اجرا، تئاتر، آیین)، نشر ماکان، تهران.
کالر،جاناتان(1388)، در جستجوی نشانه ها ـنشانه شناسی،ادبیات،واسازی،ترجمه لیلا صادقی و تینا امراله ی،ویرایش فرزان سجودی،نشر علم،تهران.
کوپر،جی. سی(1391) ، فرهنگ نمادهای آئینی،ترجمه رقیه بهزادی،نشر علمی،تهران.
...................(1392)، فرهنگ نمادهای آیینی،ترجمه رقیه بهزادی،نشر علمی،تهران.
گارودی،روژه(1389)، رقص زندگی، ترجمه افضل وثوقی، نشر چراغ دیده، مشهد.
گیرشمن،رومن(1349)، ایران از آغاز تا اسلام،ترجمه محمد معین،بنگاه ترجمه و نشر کتاب،تهران.
مقاله الف ـ د.(1336)، مجله نمایش، ش6، تهران.بینا، صص14-2.
مزداپور،کتایون(1388)، و دیگران(میزگرد)،«هویت ملی و پیشینه های اساطیری؛ هنر و هویت ملی»، ماهنامه کتاب ماه هنر، آذر و دی ماه، شماره 52-51،تهران. ص 3.
محمودزاده،محمد رضا(1384)،افراسیاب در اسطوره و حماسه،زخم عمیق رستم،کاروان،تهران.
ناظرزاده کرمانی،فرهاد(1382)، «نمایشگرهای کاروانی در ایران، پژوهشی نظریه پردازان»،مجله هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، شماره 13،بهار 82،تهران. صص 58-27.
نصری اشرفی،جهانگیر(1379)، «نگاهی به تاریخچه رقص در ایران»،فصلنامه موسیقی مقام، شماره 8، تهران. صص 40-7.
نجومیان، امیرعلی(به کوشش)(1386)، مجموعه مقالات هم اندیشی ها(7)، «مقالات هم اندیشی های بارت و دریدا،مقاله ژاله کهن مویی پور» رولان بارت و نشانه های تصویری»، فرهنگستان هنر،تهران.
نگهبان،عزت الله (1352)، «مقدمه ای بر تمدن و تاریخ ایلام»،تاریخ،نشریه گروه آموزشی تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، شماره 2،تهران.صص 191-158.
......................(1376)، مروری برپنجاه سال باستان شناسی ایران،انتشارات سازمان میراث فرهنگی،تهران.
نورآقایی، آرش(1387)، عدد، نماد، اسطوره، نشرافکار، تهران.
لاپلانتین،فرانسوا و دیگران(1378)،جهان اسطوره شناسی2،ترجمه جلال ستاری،نشر مرکز،تهران.
وهابی،مهدی(1383)، ایران و ایرانیان از نگاه غربیان،انتشارات جیحون،
تهران.
واندنبرگ،لویی(1345)، باستان شناسی ایران باستان،ترجمه عیسی بهنام،بنگاه ترجمه و نشر کتاب،تهران.
منابع لاتین
Adam, L. (1954), Primitive Art, p.48; E.O. James, (1957), Prehis tory Religiion, pp. 181-203.
Cooper, Jean. C. (1978), An illus trated encyclopaedia of traditional symbols, London. p.p. 10-78.
Gaffary, farrokh (1984), “Iranian secular theatre”, in: mograw-hill encyclopedia of world drama-an international. Reference works 5 volumes. Hochmancs t anley, editor in chief. U. S. A., NewYork, 2 nd. Edition, vol. 3. pp. 58 to 65. p. 58.
Ghirshman, R. (1938), Fouillies de Sialk, Pres de Kashan 1933-1934, Paris Geuthner.
Oldenberg, H., Religion des Veda,(1894), pp. 48-50, A. Hillebrandt, Vedische Mythologie, 1902, pp. 45-52; A. A. Macdonell, The Vedic Mythology, 1897, pp. 21-22.
Negahban, E. O. (1979), “A Brief Report on the Painted Biulding of Zaghe”, Paleorient, 5:239-250.
Saussure, F. de. (1974), Course in General Linguis tics, London: Fontana.
LaBarre, W. (1955), The Human Animal. P.89.
Lacan, J. (1977), Ecrits: A Selection, London: Tavis tock.